Den viktiga tiden

Det har gått ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Under den tiden har jag kunnat gjort mycket. Jag tror att man märker att tiden går fortare när man blivit äldre, för jag märker det minst sagt. Jag får ofta tankar som "Om 10år så är jag 30år". Det är minsann helt sjukt men normalt. Just därför säger man att man skall ta vara på tiden. Det året, den månaden, den veckan, den dagen, det klockslaget - den timmen, den minuten, den sekunden, kommer vi inte få uppleva igen. Igår var den sista gången det var år 2014, 19 Maj klockan 18:00. Visst kan det låta sjukt att bara ta upp det, vad är det för mening men det tänker du? Men om man inte tillåter sig själv göra alla dessa möjligheter som kommer i livet, kan du en dag minnas tillbaka och kanske ångrar dig att du inte tog chansen när den fanns.
Jag får ibland tankar om framtiden. Frågor. Vad gör jag om 10år? Sitter jag med miljonen på banken som mina nära påstår att jag en dag, men min tur, kommer att vinna? Eller har min tur vänt till kärlek och jag själv har en egen liten familj? Jag tänker inte så hela tiden. Men något jag faktiskt gör är att om jag kommer hitta den speciella personen i mitt liv, förälskelsen eller är mitt öde något helt annat? Jag tror på ödet, vad som sker och när det gör det, är för att det är bestämt. Jag säger ofta att det är vi själva som estämmer våra öden fast vi inte vet det själva. Du bestämmer dig för att åka iväg trots att det är snöstorm. Du hade kunnat välja att åka till en fest närmare, men du trotsar vädret och väljer att åka den längre vägen för att komma DIT. DIT där du för första gången träffar din framtide man. Ja, det har faktiskt hänt, det är min mammas historia.
 
Vad jag försöker få fram är att. Sitt inte och vänta för att något skall ske. Du skapar den viktiga tiden. Ödet, ditt egna och din framtid skapar du.
 
 
 

Kommentera här: