It's all about the climb

Du står på bron redo att falla. Falla ner för att du äntligen skall få frid. Några steg till och allt är över. Livet på jorden är över. Slutet på allt elände. Eller ser du dina skärmärken på dina armar och är redo att göra ett till för att få bort smärtan? När man lever i ett mörker där det enda ljus man ser, den enda genvägen är ifrån himlen, så känns det bra för stunden. För stunden verkar allt rätt. Att vara självmordsbenägen så orkar man inte leva längre, man vill inte leva längre. Tanken i sig, vad är vitsen att man inte kan få livet tillbaka, allt är ju bara ett rent helvete ändå. Vi människor gör hastiga beslut att vi inte tänker på konsekvenserna eller allvaret av det vi gör. Det gäller att kämpa hela vägen, vara stark.
 
Dom stunderna som dina tårar lämnar dig. Dom stunderna när din inre röst skriker av smärta. Du undrar varför det är just du som skall må så här. Varför är det du som inte kan ge ett ärligt leende. Men tro mig, när du överlevt mörkret, hittat ett annat ljus som är på jorden, så kommer du vara glad över att du fortfarande står med dina fötter på Jorden. Det gör jag själv så mycket. Varje gång jag öppnar dörren ser jag en hel värd där ute, det är väl mera att jag vet att världen är stor. Jag vet att det finns så mycket där ute. Saker och ting som jag inte sett ännu. Jag ser varje detalj i världen som något otroligt. Varje löv. Varje stenar. Allt runt omkring mig. Det kan låta konstigt. Men vi människor, vi missar väldigt mycket av livet om man inte tar vara på varje minut som finns av det.
 
"Det kommer alltid finnas berg som man kommer försöka klättra upp för. Men efter ett berg så skall man komma ihåg att det finns en nerförsbacke, att det blir lättare" The Climb - Miley Cyrus
 
Mitt största budskap som jag vill nå ut här på bloggen är att inte ge upp livet. 
Låt inte mörkret vinna över dig. Finn din egen styrka.
 
Är du en theclimber? En som kämpar för livet. Du är välkommen!
 
 
 

Kommentera här: